۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

وضعيت مبهم يکي از بازداشت‌شدگان تجمع مسجد قبا

يکي از دستگيرشدگان هفتم تير 88 با نام «ترانه موسوي» متولد 1360 در وضعيتي نامعلوم به سر مي‌برد. يک ناشناس پس از نزديک به سه هفته، در تماسي تلفني با مادر او گفته است که ترانه به دليل پارگي رحم در بيمارستان امام خميني کرج بستري‌ست اما خانواده او پس از مراجعه به اين بيمارستان نيز نتوانستند از فرزندشان خبري بگيرند. ترانه موسوي هفتم تير 88 در اطراف مسجد قبا در خيابان شريعتي تهران از سوي مأموران حکومتي دستگير شد. پس از گذشت نزديک به سه هفته، افرادي ناشناس با مادر او تماس گرفته و از بستري بودن او در بيمارستان امام خميني کرج خبر دادند. اين افراد تصادف در حومه خيابان شريعتي و پارگي رحم و مقعد را دليل بستري بودن وي در بيمارستان عنوان و تأکيد کرده‌اند بستري‌شدن او ربطي به تجمع مسجد قبا ندارد. آن‌ها گفته‌اند ترانه مشکل ناموسي داشته است و به همين دليل مي خواسته با شلنگ سرم، خود را حلق‌آويز کند. خانواده‌اش پس از مراجعه به آن بيمارستان، نتوانستند او را ببينند و مسوولان بيمارستان گفته‌اند که شخصي با اين نام در آن‌جا بستري نيست. يک شاهد عيني که روز هفتم تير دستگير شده بود، مي‌گويد: « نيروهاي ضد شورش و لباس شحصي روز هفتم تير من و تعدادي از دستگيرشدگان را سوار بر ون‌هايي به ساختماني در اطراف ميدان نوبنياد بردند و به آزار جسمي و روحي ما پرداختند. برخي از دستگيرشدگان را در همان بعداز ظهر به زندان اوين منتقل کردند اما من و بقيه را آزاد کردند. ترانه در ميان ما بود. او دختري زيبا، خوش‌اندام و شيک‌پوش بود و بازجويي‌اش از همه بيشتر طول کشيد. چشم‌هايش سبز بود. من و تعدادي را همان شب آزاد کردند و تعدادي را نيز پيش از آزادي ما به جاهاي ديگري فرستادند. اما نيروهاي لباس شخصي ترانه را همان‌جا نگه داشتند و حتا به او اجازه ندادند تا با مادرش تماس بگيرد.» پدر ترانه موسوي ناراحتي قلبي دارد و پس از ناپديد شدن تنها فرزندش در خانه بستري شده است.

۳۳ نظر:

  1. خدا کند این خبر دروغ باشد . خیلی فجیع و قبیح است . دنیا در مقابلل چشمانم سیاه شد . خدا کند صحیح نباشد این خبر.

    پاسخحذف
  2. منم امیدوارم که این خبر درست نباشد! ولی‌ در جانی بودن و بی‌ ناموس بودن مسولان این رژیم سفاک شکی نیست.

    پاسخحذف
  3. واااااااااااای وااااااااای

    باورم نمیشه وحشتناکه

    دارم دیونه میشم کاش بمیرم تحمل این زندگی نکبت بار رو ندارم
    ترانه بیچاره

    آخه چرا ....وااای خدا ....واااای خدا

    پاسخحذف
  4. نه آقا اینا از این کارا نمی کنن , مسلمان که ازین کارا نمی کنه , حتما منافقین متصل به انگلیس میرن تو بازداشتگاه ها و مردم را شکنجه جسمی می کنند.

    پاسخحذف
  5. لعنت به این پست فطرت‌های بی‌ شرف...

    elt تو فک می‌کنی‌ اون لباس شخصی‌‌های کثیف مسلمون آن؟! همون خامنه ای‌ ی لجن هم طبق همین اسلام خودشون دیگه الان مسلمون نیست... دست همه ی اینا به خون و تجاوز به ناموس مردم آلوده است.

    لعنت به همه ی حیون صفت هاتون...

    پاسخحذف
  6. خدايا مارا از شر بي شرفان در پناه خود قرار بده

    پاسخحذف
  7. ای خدا کجا قایم شدی بابا بیا بیرون اینجا شرافت هم بی ارزش شده.

    پاسخحذف
  8. هر زمان توهم به رنگ سبز و پرچمدارانش نداشته باشیم اونوقت است که می شه راهی بسوی نور، آزادی و تنفس در هوای آزاد رو باز کرد.

    پاسخحذف
  9. خدایا چرا چشماتو بستی . به داد مردم برس .وای ی ی ی ی ی ی

    پاسخحذف
  10. دلم میخواهد 1 روز رو ببینم که این بلا سر دختر خامنه ای واحمدی نژاد بیاد و بگن تصادف کردن.

    پاسخحذف
  11. خدا جان بهتر نیست به جای اینکه قدرتتو با معجزاتی چون کوه جابجا کردن و آب دریا شکافتن نشون بدی یه کاری واسه جلوگیری از اینهمه آدم کشی و بی‌شرفی بکنی!!!؟؟؟

    پاسخحذف
  12. dostan salam...albateh ke hameye khabar haeei ro ke mishanavim holnak va ghire ghabele tasavor hastesh. amma yademon bashe hamele che sonnate ertejaei hastim, dostan kasi ro moteham nakonid chera ke in fajaei , jenayat, va hamehei siyah bakhti va nakami va flakat ma az eslam hastesh.monteha ma cheshm ro haghighat mibandim , chera ke khodemon ham motaham mishim.dine ghoron vostaee, kohne oarasti, khorafat, jahl , va hezar areze dige hame dast avarde eslame.be khodemon biyaeim , mazhab to sarasare donya be zobale dani sepordeh shoodeh. ella eslam ke moshti akhond bisharaf bekhater male donya ba chango dandon az on defae mikonand.bara melate sharif va mazlome iran arezie salamati va pirozi daram....ghorban hameye shooma azizan.

    پاسخحذف
  13. azizan faghat ba sarnegoniye in hokomate jahl va khorafe, hokomate jorm va jenayat , mitonim shahede azadi ro daar aghosh begirim.azadi gohare geran bahayest ke hame chiz ro miche ghorbanish kard.....ba etehade yek parche ensanhaye sharife azadikhah va mobarezehye peygir va khastegi napazir, azadi, edalat, be dast miyad...ba arezoye sarafraziye shoma dalirane edalat khe azadmanesh

    پاسخحذف
  14. ‫دوستان من،
    ‫اسلام واقعی همینه و خدا هم خدای همین هرومزاده هاست. تف به غیرت این خدا.

    http://iranzartoshti.blogspot.com

    پاسخحذف
  15. vaghean bara nevisandeie in dastan moteasefam , ghoveie takhaiole kheili ghavii daran ishun! ehtemalan ishun bara gereftane entegham va moshkelate shakhsi ba in khanum, in tor aberu va shakhsiate in khanumo zire soal bordan! vaghean so sorry!

    پاسخحذف
  16. man hamin alan to site cherk onlin didam ke yeki neveshte bod ke in khanom ro to bimarestan dide ba chant ta basiji va azash fil gerefte age haghighat dashte bashe filmesh be zodi hameja pakhsh mishe

    پاسخحذف
  17. Maryam khanoom shoma haletoon khoobe? Aberooye in khanoom rafteh zire soal ya oon az khoda bi khabar hayee ke be esme eslam daran mardomo ghatle aam mikonan. Kesi ke in vasat har rooz bi aberoo tar az rooze ghable rahbare moazzam o daro dastehye az khoda bikhabareshe. man baraye natijeh giriyeh shoma vaghean motaasefam.

    پاسخحذف
  18. این وحشیها را من دیدم در زندان خیلی از این کارا کردن و صدای کسی در نیامده همونطورکه زندانیها را زنده به گور میکردن برای چند ساعتی ویا تیر باران هوایی میکردن باید جنایتهای را که این بی شرفها کرده و میکنن را فاش کرد و از مردم که این بلاها را سرشون اوردن میخوام که نترسن و به زبان بیارن که چه بلاهایی سرشون اوردن
    امیدوارم که صبر داشته باشه این پدر که ببینه چه به سر این آشغالا خواهیم آورد

    پاسخحذف
  19. man aslan nagoftam ke az in etefagha dar Iran nemiofte, miofte va ziad ham miofte! vali shoma yek negahi dobare be matn va tarze neveshte shodane in name va pakhsh kardane axe in khanum bokonin, motevajeh mishin ke kezbe mahze! va be ehtemale ziad gharaze shakhsi postesh hast! va ensanhaie sadeii mese ma ham inaro rahat bavar mikonan va hameja pakhsh!

    پاسخحذف
  20. وای خدای من....
    http://irankampian.blogfa.com/post-42.aspx
    طفلک معصوم رو سوزوندن

    پاسخحذف
  21. این خبر دروغه، من سعی کردم در وبلاگ چریک آنلاین، کامنت بذارم اما صاحب وبلاگ دوست داره این خبر پخش شه و کامنت منو پاک میکنه، خود صاحب وبلاگ از قول یک دختر کامنت گذاشته و گفته که من ازش فیلم گرفتم، ایمیل هم وجود خارجی نداره، خودتون امتحان کنید. در هیچ جا فیلمیکه گفته پخش نشده. مادر و پدر این دختر چرا تو این شرایط باید عکس دخترشونو اسکن کنن همه جا پخش کنن و با آبروش بازی کنن، نویسنده این وبلاگ اصلا ننوشته که این عکس چطور به دستش رسیده، ضمناً با اون شاهد عینی که در کلانتری بوده و میگه این دختر رو دیده، کی مصاحبه کرده؟ این شاهد چطور مادر و پدر این دختر رو پیدا کرده که براشون در مورد بازجویی دخترشون توضیح بده؟ نکنه خودش بازجو بوده؟ نحوه نوشتن این خبر نشون میده که برای برانگیختن احساسات مردم نوشته شده. شاید هم برای سو استفاده از جو الان بی آبرو کردن این صاحب عکس

    پاسخحذف
  22. جنازه سوخته که به این سرعت شناسایی نمیشه. نکنه پدر و مادر این دختر هم جا مامور دارن که به این زودی تونستن یک جنازه سوخته رو تو قزوین پیدا کنن و بعدم سریع شناسایی کنن. این خبرا رو یا رژیم پخش میکنه برای ترسوندن دخترا که نیان توی تظاهرات، یا این وبلاگ نویسا برای اینکه احساسات مردمو جریحه دار کنن، درسته این مدت جنایت های زیادی اتفاق افتاد اما نباید که هر خبر کذبیو پخش کرد. صاحب این عکسو چرا بی آبرو میکنین.

    پاسخحذف
  23. این شیوه جنایات مسبوق به سابقه هست. اینبار ولی خیلی زشت تر و عریان تر از همیشه خودشو داره نشون میده. فطعاً این همونطوریکه اولین مورد از این جنایات نیست، آخرینش هم نخواهد بود. اینها نه شرافت دارن نه ناموس و نه انسانیت. هر کاری از اینها بر میاد. اینقدر سباعت اینها زیاده که حتی باور کردنشم سخت بنظر میاد. اونهایی هم که سعی میکنن با زیر سئوال بردن جنایات این عده وحشی یه خورده مشروعیت بخرن یا اینکه مردم رو به شک بندازن که شاید اشتباه باشه هم من فکر میکنم بحتمل از خود این جانی های بالفطره باشن والا اینقدر عیان است که نه حاجت به بیان است.

    پاسخحذف
  24. دوستان آخر چی باعث می شه فکر کنید اگر خبری راجع به تجاوز به دختری پخش شد باعث آبروریزی برایش می شه ؟ واقعا کی می خواهیم نوع نگاهمان را به این مسایل عوض کنیم. آگر کسی گفته بود این دختر را به قصد کشت زدن و تنش پر از پارگی و کبودی است هم می گفتید شایعه می سازند تا آبرویش را ببرند ؟ چرا فکر می کنید خبر دروغ یا راست تجاوز به یک انسان باعث ابرو ریزی برای قربانی می شود و نه جنایتکار ؟ تا وقتی امثال شما این نوع نگاه را دارند، امثال این وحشی ها هم از ترس مردم از آبرو ریزی استفاده می کنند و باعث سکوت قربانی یا خانواده اش در این زمینه می شوند. آیا به نظر شما یی که درج خبر تجاوز را باعث آبرو ریزی می دانید ، اصلا باید چنین اخباری پخش بشود یا نه ؟ و اگر نظرتان نه باشد باید پرسید پس چگونه باید پیگیر چنین جنایات و مجازات جنایتکاران شد؟ اگر همه مثل شما این خبر را باعث آبرو ریزی بدانند که خب ترجیح می دهند صدایش در نیاید و چه بهتر از این برای جناتیکاران چنین فجایعی . به افکار و نوع نگاه سنتی که تحت تاثیرش هستید بیشتر فکر کنید . شاید این زمان خوبی برای یک تغییر در این نوع نگاه هم باشد .

    پاسخحذف
  25. اميدوارم اين يك خبر واقعي نباشه و از اون
    دست شايعات براي تهييج كردن مردم باشه
    البته نه اينكه بخوام بگم از آقايان و برادرانشون
    چنين كارهايي بر نمياد. چرا بيشتر از اينها هم بر مياد اما اگر فرض بر صحت خبر هم باشه با گفتن تاثير منفيش بيشتر از تاثير مثبتش هست.

    پاسخحذف
  26. به نظر من خیلی از ما تا این بلا به سر خودمان نیامده با انکار اخبار سعی در رد این فجایع داریم
    (مرگ خوبه برای همسایه) من از خانم مریم می پرسم آیا از طرح توطئه برای توطئه که سیاست رزیم های دیکتاتوری خسته نشدید و اگر این بلا به سر خود شما می آمد یعنی پیکر سوخته شمارو پیدا می کردند واگر آن موقع درکی از این دنیا داشتید و شخصی در این وبلاگ می نوشت کذب است و توطئه چه احساسی پیدا می کردید؟

    پاسخحذف
  27. Doostan vaght va energie khodetun ro sarfe in mozdurane tarafdare nezame jenayatkar nakonid, daste ina dige baraye hameye ma ru shode,ina va bagieye basijiha policehaye zane nirooye eftezahi faheshehaye zamane ma hastan. khanume MARYAM khodeto be chand forokhti
    ???????

    پاسخحذف
  28. benazare man agahi dadan be mardom taasire manfi nadare, hatta taasire mosbatam dare , momkene gheyrate oonayi ke hanuz khab moondano bidar kone

    پاسخحذف
  29. وقتي اين حيوان ها اينجوري مردم رو مي زنن مي كشن آزار و اذيت جنسي و روحي هم ازشون بر مياد...اميدوارم سر زن و بچه همشون بياد

    پاسخحذف
  30. any man that should do such a thing to a woman in your society should die a thousand deaths . No woman should every go thru such a thing, its not her fault and she should not be shunned or stimgmatized for the lawlessness of others.her family should call for the blood of those that did this to this beautiful woman.Hold your head up high beautiful girl, Allah knows the truth of you, and I remain your American sister in this

    پاسخحذف
  31. من بعضی از این کامنتها رو که خوندم، واقعاً به حال بعضیا تاسف خوردم، یعنی هر کی در صحت یه خبر شک کنه، عامل رژیمه؟ بسیجیه؟ من در تمام عمرم مثل اینا فکر نکردم و همیشه ازشون تنفر داشتم، خدا کمر منو بزنه اگه از این قاتلای وحشی خوشم بیاد. من کی گفتم اینا هیچوقت از این جنایتا نمیکنن و به کسی تجاوز نمیکنن، زندانیای دختر دهه شصت رو به خاطر ندارید، تجاوز به ناموس مردم که سهله، هر کاری بگید از اینا بر میاد. تازه من کی گفتم مخالف اطلاع رسانیم و اگه به دختری تجاوز بشه، نباید خبرشو پخش کرد، اما اگه کتک خورد باید پخش کرد؟ آخه به جای پیشداوری و توهم یه کم منطقی باشید، من فقط گفتم که به وبلاگا نمیشه اعتماد کرد، صاحب این وبلاگ هم این قضیه رو یه جوری نوشته که هر کی باشه شک میکنه، تازه تو پست جدیدش نوشته که این عکس از کجا اومده.

    پاسخحذف
  32. Inha nochehaye khomeini rahbare kasife enghelab hastand dige. Kasi yadesh hast ke baad az enghelaab khoomeni ba zendanian che kar kard. 4450 age eshtebah nakonam dar arze yek mah dar Ewin tirbaran shodand. vali kasi sedash darnayamad. Azadiye Iran faghat az tarighe jodaii din az siasat momken hast wa onham ba tashkileh yek dolate mowaghat be rahbari Shirine Ebasi va tahte nazare Human Right bayad yek dolat entekhab beshe ba raai melat. zarbol mesale ghadimimoon ro faramoesh nakonim ke mige " ta nabashad chizaki mardom nagoyand chizha" age dostar Iran hastid va arezoye azadiye Iran ro darid az daste deghkhimaneh zamane. Bayad ke dast dar daste ham nahad va az tohmat zadan be yekdigar beparhizim. Ingoneh tajavozhaye vahshianeh faghat az yek hokomate eslami bar miaad be rahbarie khamenei kasif. Be omideh azadi baraye iran va melatesh. Payandeh Iran. Nabood bad hokomate eslami.

    پاسخحذف
  33. سلام
    ما ادرس شما را لینک خواهیم کرد
    لطفا شما هم ادرس ما را لینک کنید و به ما خبر دهید

    کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه

    kait-ankara.blogspot.com

    پاسخحذف