۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

خانواده ترانه موسوي مي گويند جنازه سوخته او را يافته اند

دوستان ترانه موسوي، از بازداشت‌شدگان هفتم تير در درگيري‌هاي مسجد قبا، گفته اند كه خانواده‌ي وي از يافتن جنازه‌ي سوخته‌ي ترانه در حومه‌ي قزوين خبرداده‌اند.
يكي از دوستان ترانه موسوي ديروز براي پيگيري وضع ترانه با منزل پدري او تماس گرفت و با خبر مرگ ترانه و يافتن جنازه سوخته‌اش ـ بين كرج و قزوين ـ مواجه شد. خانواده ترانه از بازگويي مكان و زمان تشييع جنازه وي خودداري كردند و گفتند نمي توانند توضيحات بيشتري دهند. پس از پيگيري ها و تماس هاي مكرر دوستان ترانه با منزل وي، خانواده موسوي از آنان خواستند كه ديگر تماس نگيرند و در برابر سخن يكي از دوستان ترانه كه گفته بود خانواده او بايد نوع مرگش را به جامعه اطلاع دهند و به رسانه ها بگويند كه ترانه دستگير شده و پس از دستگيري به اين سرنوشت دچار شده است شنيده بودند كه ما صلاح كار خود را بهتر از شما مي دانيم و نمي خواهيم در تشييع جنازه اش كسي حضور داشته باشد.
ترانه موسوي به گفته يكي از دوستانش - كه نمي خواهد نامش فاش شود - روز هفتم تير در حوالي تقاطع ميرداماد و خيابان شريعتي كلاس آرايشگري داشته است. او اتومبيل خود را در يكي از خيابان هاي فرعي بين حسينه ارشاد و ميرداماد، پارك مي كند و پس از ديدن تجمع مردم در خيابان قبا و اطراف حسينه ارشاد با يكي از دوستان خود تماس مي گيرد و به او مي گويد كه پيش از رفتن به آرايشگاه بهتر است سري به مسجد قبا بزنند و با دوست خود در نزديكي مسجد قبا قرار مي‌گذارد. وي كه به گفته دوستش مانتوي سبز به تن و شالي سبز به سر داشته است درحاليكه در خيابان شريعتي منتظر يكي از دوستان خود بوده است از سوي مأموران حكومتي دستگير مي شود و در هنگام دستگيري، دوست وي كه به محل قرار نزديك مي‌شده از دور وي را مي بيند. ترانه را سوار به وني مي‌برند. شواهد دستگيري ترانه به همين جا ختم نمي شود و چند نفر از دستگيرشدگان واقعه مسجد قبا در تماس هايي با خانواده‌ي وي، خبر دستگيري اش را به آنان اطلاع مي دهند. ترانه موسوي در زمان دستگيري شماره منزل و يكي از دوستانش را به چند نفر از دستگيرشدگان مي دهد و از آنان مي‌خواهد در صورت آزادي با خانواده اش تماس گرفته و خبر دستگيري اش را به آنان اطلاع دهند. كساني كه در آن روز همراه با ترانه به ساختماني در حوالي پاسداران منتقل مي ‌شوند گفته اند كه او مدام گريه مي كرده و مي گفته است نه براي تجمع كه براي شركت در كلاس آرايشگري در آن محل حضور داشته است. اما برخي از دوستانش خبر داده اند كه ترانه در راهپيمايي هاي مسالمت آميز روزهاي 25، 26 و 27 خرداد شركت داشته است و حتا پيش از انتخابات نيز با حضور در زنجيره سبز، حمايت خود را از اصلاحات و آزادي در ايران ابراز مي كرده است.
به گفته يكي از دوستان ترانه، پس از دو هفته از دستگيري او، فردي ناشناس با منزلش تماس گرفته و به مادر ترانه خبر بستري بودن وي را در بيمارستان امام خميني كرج مي دهد. اين ناشناس به مادر ترانه مي گويد كه مردم دخترش را پس از تصادف، به آن بيمارستان رسانده اند. مادر ترانه به ناشناس مي گويد برخي تماس گرفته اند و ترانه را در درگيري هاي مسجد قبا و در بازداشگاه ديده اند اما ناشناس مي گويد ترانه ربطي به حادثه مسجد قبا ندارد و احتمالن قضيه اش ناموسي ست؛ چراكه مي خواسته با شلنگ سرم خودش را حلق آويز كند. او پارگي رحم و مقعد را نيز دليل بستري شدن ترانه ذكر مي كند. خانواده ترانه به آن بيمارستان مراجعه مي كنند اما مسوولان بيمارستان بستري شدن ترانه موسوي را تكذيب مي كنند و تنها يكي از پرسنل مي گويد كه دختري را با موهاي بافته شده ديده است كه چند نفر با ظاهري به گفته او «حزب اللهي» بيهوش مي آورند و بيهوش مي برند.
جملاتي كه اين ناشناس در مكالمه تلفني با مادر ترانه بيان مي كند نشان مي دهد كه ماموران وزارت اطلاعات و لباس شخصي ها مي خواسته اند ذهن خانواده ترانه را از سياسي بودن قضيه منحرف كنند و به آنان بقبولانند كه دخترشان از نظر اخلاقي مشكلاتي داشته است تا خانواده نيز پس از شنيدن خبر مرگ فرزندشان، از پيگيري و پي جويي درباره چند و چون مرگ وي خودداري كنند.
ممانعت خانواده ترانه موسوي از دادن اطلاعات درباره تشييع پيكر وي و چگونگي درگذشتش عجيب به نظر نمي رسد؛ چراكه تمامي خانواده هاي قربانيان حوادث اخير از سوي حكومت و وزارت اطلاعات تهديد مي شوند و به آنان گفته مي شود در صورتي كه تشييع پيكر عزيزانشان و مراسم كفن و دفن و ختم آنان با حضور مردم و با شيون و ناله برگزار شود مشكل حاد ديگري براي يكي ديگر از عزيزانشان اتفاق خواهد افتاد.
ترانه موسوي اكنون تنها به خانواده اش تعلق ندارد و متعلق به همه ايرانيان است؛ بنابراين پيگيري وضعيت او و چگونگي درگذشتش وظيفه تك تك ماست. اين كه من نمي توانم با نام خود اين اخبار را منتشر كنم؛ اين كه دوست ترانه نمي تواند نامش را بگويد؛ اين كه خانواده ترانه درباره فرزندشان هيچ حرفي نمي زنند همه از خفقاني حكايت دارد كه امروز بر جامعه ما حاكم است. من از دوستاني كه وظيفه خود مي دانند به راحتي و به سرعت اين نوع اطلاع رساني را محكوم كنند مي خواهم به جاي نشستن و محكوم كردن اين و آن، درباره ترانه تحقيق كنند و خبرهايش را به گوش نخست ايرانيان و سپس جهانيان برسانند تا شايد از بيش از اين شاهد قرباني شدن ترانه هايمان نباشيم.
لازم است بگويم عكس ترانه را نيز يكي از هنرجويان آموزشگاه آرايشگري و از دوستان ترانه در اختيار وبلاگ زيرزمين قرار داد.

۲۰ نظر:

  1. خواندم،کوس و شعر محض بود.اگر شما ادعا میکنید که حرفتان حق است ،پس نباید ازخطرات در راه حق حتی کشته شدن بیم داشته باشید
    متنتان خیلی مضحک بود

    پاسخحذف
  2. ای که دستت میرسد کاری بکن پیش از ان کس از تو نیاید هیچ کار

    کاش ازادی سرودی میخواند اندک حتی کوتاهتر از گلوگاه یکی پرنده

    پاسخحذف
  3. دروغ گو احمق مصاحبه با مادرش رو مگه نشنيديد!!!

    پاسخحذف
  4. آخه احمق ها ، مثلا میخواین با این اراجف چی و ثابت کنین . آخه خنگ خدا ، کدوم اطلاعاتیی تا حالا به خونه کسی زنگ میزنه و تحدید میکنه که اگه کاری کنی سر خانوادتون یه اتفاق دیگه می افته ؟ واقعا که بد بختین . نمیدونید چیکار کنین که نشون بدین این کارا ، کار سپاه و .. هست .
    حذب اللهی یه دخترو بیهوش آورد و برد ؟؟؟ واقعا که وقتی این داستان مسخره خود ساخته رو میخوندم خندم گرفت . خاک تو سر بی مغذتون کنم که هیچی توش نیست .

    پاسخحذف
  5. Mahtab Khan!!!! Vaghan Ahmaghi Az Un Adama Hasti Ke Bayad Geref Zad!!! AKhe Bishure Ahmagh Asan In Rastam Nabashe Harfe Un Ashghalaye 2hezari Raste?? Akhe Un Aghle Puketo Bekar Bendaz !!! Fk on Be Inke Kia Daran Irani Ke Ma Junemuno Midim Edare Mikonan Kia Bala Sare Ma Vastadan
    Ye Mosh Ashghali Ke Fek Kardan Ba Ye Mosht AHMAGH Tarafan!! Ahmaghayee Me3 Hamin TO!!!!
    Asan In Matn Rast Nabashe FEK MIKONI ME3 IN KARARO TAHALA UNA BA CHAN NAFAR KARDAN HAAN???
    Faghat Omidvaram KHoda Ye Moghe Tu Kamareshun Bezane Ta Befahman Gohaye Ziadi Khordan Yani Chi
    Ashghalaa Motenaferam Azatun Ba Tamame Vujuuuuuuuuuudddd

    پاسخحذف
  6. من واقعا از کسی که این متن رو نوشته ممنونم دمت گرم خیلی خندیدم

    پاسخحذف
  7. از این مزخرفات دست ور دارید . ترانه یک سال و نیم است در کانادا زندگی میکنه و تلویزیون هم با خانواده اش مصاحبه کرد .
    http://tabnak.com/nbody.php?id=8713

    پاسخحذف
  8. واقعاً متأسفم برای این وقایع اسفبار.امیدوارم خود کسی که این متن را مضحک می پندارد گرفتار این بی رحمی های وحشیانه شود.

    پاسخحذف
  9. مهتاب خانوم چرت و پرت نگو ادب هم داشته باش اين خبريه كه توي همه رسانه ها اعلام شده
    شما هم برو همون سيب زميني بخور و بوق بزن

    پاسخحذف
  10. سلام میکنم خدمت نویسنده وبلاگ
    من مهرداد18ساله ازقاین
    خیلی دلم می خواست به عنوان یک ایرانی برای دفاع وحفظ از ارزشهای ایران وزنده نگه داشتن کوروش در تظاهرات شرکت کنم . اما می خوام بهت بگم اگر100میلیون نفر هم با هم متحد بشم این نظام فاسد که به اصطلاح اسلامی رو نمی تونن تغییر بدن>تا بخوای یحرفی بزنی . اعتراض کنی . نظر بدی سرت بالای دار(بعدش می گن مملکتمون ازادی بیان داره (ولی اخر سر می گم خدایا خودت برین حقی خودت درستش کن جوونای مملکتمون تو تهران دارن تلف میشن خدایا نذار این حکومت دروغگو پا بند ما مردم بشه. ی خکومتی برمه ایرانیان بگستران که در ان عدل و راستگویی برقرار باشد.و.......و... امین یارب العالمین(مهرداد22/5/1388

    پاسخحذف
  11. این یک واقعیت هست . من تمام بدنم به لرزه درآمد. استغفرالله مرگ بر امام زمانی که سربازان گمنامش اینچنین عمل می کنند. و مرگ بر حرامزادگانی که مطالب را می خوانند ولی باور نمی کنند. انشاءاالله بر سر خورشان هم خواهد آمد.

    پاسخحذف
  12. اولا ادبم خوب چيزيه مهتاب خانم! ثانيا قرار نيست هركي حرف حق ميزنه بزنن مقعد و رحمش رو پاره كنن. ثالثا اينا كه تو روز روشن جلو چشم همه زدن بچه‌هاي مردمو به گلوله بستن چه ابايي از تجاوز كردن به يه دختر جوان و زيبا دارن؟

    پاسخحذف
  13. جواب به دوست عزيزي كه اين نظر رو دادن
    عزيزم جان انسانها مهمتر از ايدولوژي سياست مداران است كه روزي درست وروز ديگر منفور واقع ميشوند .

    پاسخحذف
  14. مهتاب خانم حتما ریشو تسبیح هم داره نه؟

    پاسخحذف
  15. اثبات دروغ بزرگ صدا و سیما با یک محاسبه ساده!

    آیا هرگز فکر کرده اید این که فقط سه ترانه موسوی در ایران وجود دارند کمی‌ عجیب به نظر می‌رسد؟ موسوی نام خانوادگی بسیار رایجی در ایران می‌‌باشد و ترانه هم نام غیر متعارفی نیست پس تعداد ترانه‌های موسوی در یک جمعیت هفتاد میلیونی قأعدتا باید خیلی‌ بیشتر از سه باشد. برای اثبات این امر کافیست به سایت رسمی سازمان ثبت احوال سری بزنیم. در فرهنگ نام و نام گزینی این سایت، فراوانی‌ هر نام نشان داده میشود:
    http://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=65

    با انتخاب حرف ت و نام ترانه می‌‌بینیم ۴۸۱۲ دختر با نام ترانه در ایران ثبت شده است (دست کم تا لحظه بروز رسانی سایت). حال برای محاسبه تعداد تقریبی ترانه‌های موسوی باید دید چه کسری از جمعیت ایران، نام خانوادگی موسوی (که نام بسیار رایجی است) دارند. باز هم به آمار ثبت احوال مراجعه می‌کنیم:
    http://www.hadeseh.com/b/archives/005830.php

    طبق اعلام معاون حقوقی سجلی سازمان ثبت احوال کشور "بیش از یک میلیون ایرانی‌، نام خانوادگی محمدی دارند"، یعنی‌ از هر هفتاد نفر یک نفر. در مورد فراوانی‌ نام خانوادگی موسوی متاسفانه آمار دقیقی‌ نداریم اما از آنجایی که فامیل بسیار رایجیست و با مقایسه با نام خانوادگی محمدی، می‌‌توان شیوع آن‌ را یک در صد تخمین زد. با ضرب یک درصد در ۴۸۱۲ عدد ۴۸ به دست می‌‌آید یعنی‌ حد اقل باید ۴۸ ترانه موسوی داشته باشیم نه تنها ۳ نفر!
    از نظر آمار واضح است که اختلاف معنی‌ دار و قابل توجهی‌ بین عدد ۳ و ۴۸ وجود دارد. در بدبینانه‌ترین حالت اگر فرض کنیم ۴۰ یا ۳۰ یا حتی ۲۰ ترانه موسوی وجود دارند، باز هم تا عدد غیر واقعی‌ سه تفاوت بسیار است. کسانی‌ که کنکور داده اند حتما به خاطر دارند در صفحه اعلام نتایج در روزنامه ها، وقتی‌ به نام‌های رایجی چون محمدی، حسینی‌، موسوی یا علیزاده می‌‌رسیم، یک صفحهٔ کامل (شامل صدها نام) به چنین فامیل‌هایی‌ اختصاص یافته است و این تنها لیست داوطلبانی است که در آن سال خاص در کنکور شرکت کرده و پذیرفته شده اند.

    طبق ویکیپدیا، حد اقل چند مورد از این ترانه‌های موسوی، معرفی‌ شده اند تا صحت ادعای ثبت احوال و صدا و سیما رد شود.
    اما چرا صدا و سیما، ثبت احوال و نیروی انتظامی‌ در یک سناریوی ناشیانه تنها نام سه نفر را اعلام کرد؟ پاسخ واضح است. اگر تعداد واقعی‌ (مثلا ۳۰ یا ۴۰ نفر) را اعلام می‌‌کردند باید تک تک این افراد در اقصا نقاط ایران و جهان یافته و با آنها یا خانواده شان مصاحبه می‌‌شد که کاری بسیار سخت و وقت گیر بود و احتمالا نیاز به دهها هنرپیشه بود تا نقش خانواده آنان را بازی کنند. مسلما هر چه قضیه فراگیرتر باشد و مردم بیشتری درگیر آن‌ شوند، پوشاندن واقعیت سخت تر و گاهی‌ مهار نشدنی‌ می‌‌شود. بنا بر این، نویسندگان این سناریوی ساده لوحانه و ناشیانه، در یک اقدام عجولانه از سردار بهبهانی که بار‌ها در صدا و سیما ظاهر شده، خواستند تا نقش یک مسئول سازمان ثبت احوال راا بازی کند و اعلام کند تنها سه نام ترانه موسوی در ایران ثبت شده که هر سه صحیح و سالمند و ربطی‌ به این ماجرا نداشته اند. یکی‌ دختری ۲ ساله است، دیگری خانمی که در پاریس متولد شده و با همسرش هنوز در پاریس زندگی‌ می‌‌کند و سومی‌ خانمی ۴۰ ساله در کانادا که اصلا به ایران برنگشته است. در یک اقدام نمایشی دیگر، با مادر و خواهر واقعی‌ یا کاذب این خانم مصاحبه شد اما به علت عدم هماهنگی‌ قبلی‌ کارگردان با بازیگران، مصاحبه سرشار از سوال و تناقض ضبط شد (عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!). از میان این تناقض‌ها یکی‌ اینکه وقتی‌ از مادر ترانه پرسیده شد آخرین بار چه زمانی ایشان در ایران بوده، وی که انتظار چنین پرسش غیر منتظره‌ای نداشت، می‌‌گوید یک سال و نیم پیش! سپس "خواهر" ترانه با موبایل (!) به او در کانادا زنگ می‌‌زند. اگر دقت کنیم می‌‌بینیم که هیچ تاخیر زمانی‌ در رسیدن صدا (که در مکالمات بین المللی معمولا وجود دارد) شنیده نمی‌‌شود و از لحن صدای "ترانه" هم (که احتمالا در اتاق بغلی است) کاملا معلوم است که ایشان منتظر چنین تلفنی بوده است. اگر چند بار این مصاحبه در یو تیوب را نگاه کنید تمام این تناقضات را خواهید دید:
    http://www.youtube.com/watch?v=En2V6ueR1OY
    http://www.youtube.com/watch?v=e-Z_10ilamY
    http://www.youtube.com/watch?v=j82cQ2CIgzg

    دروغ تا کی‌؟

    الملك يبقی مع الكفر و لا يبقی مع الظلم

    پاسخحذف
  16. سلام در هر حرفه ای انسانهای جنایتکار یافته می شوند من به عنوان یک بزشک بزشکانی که به بیمارانشان تجاوز کرده اند را دیده ام .قطعا روحانی فاسدو بازجوی فاسد هم وجود دارد.اما سوال این است که چرا رهبران ایران از حتی احتمال این موضوع وحشت دارند.جوابش ساده است چون خودشان دستور داده اند وبایشان گیر است.

    پاسخحذف
  17. Mahtab واقعا اگر خواهر خودت نیز بود اظهار نظر شما همین بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  18. مضخرفه با خانواده ی ترانه حرف زدن تو تی وی این طور نبوده زیرزمینی مسخره

    پاسخحذف
  19. manan migam in sherovera arzeshi nadare balke vase gonde kardane vaziyate kononiye.. amsale taraneharo maham hable enghelab ziyad az dast dadim ama alan chera mohem shodan nemidonam>>>>>

    پاسخحذف
  20. با این همه امضا محفوظ شما میخواهید چه چیزی را اثبات کنید واقعا شما احمقها این قدر مردم را احمق فرض کرده اید.

    پاسخحذف